postduivenafdeling zeeland'96

aangesloten bij de Nederlandse Postduivenhouders Organisatie

Hitteprotocol voor Tarbes, opleer Menen T29 vervalt

Aan alle verenigingen,

Graag aandacht voor onderstaand NPO bericht.

Tarbes

Voor Tarbes geldt het hitteprotocol, dus o.a. max. aantal duiven per mand : 23 stuks

Tijdstip ophaalroutes blijft volgens ophaalschema marathon, revisie 110722

Menen

De opleervlucht T29 vanuit Menen komt te vervallen.

Hiervoor in de plaats willen we in week 31 een lossingsvergunning aanvragen voor een doordeweekse opleervlucht vanuit Menen.

Met vriendelijke groet,

Bestuur Afdeling Zeeland ’96

                                                                                                                    18-7-2022

Vluchten van komende week

Het beloofd op maandag en dinsdag zeer warm te worden in Nederland en in de vlieggebieden in België en Frankrijk. Met ingang van woensdag worden meer gematigde temperaturen verwacht.  Na overleg met het IWB en de afdelingen heeft het NPO bestuur, alles wegende, de volgende besluiten genomen.

1.       Africhtingsvluchten met jonge duiven op dinsdag en woensdag zijn afgelast.

2.       Inkorven van de Sector Marathonvluchten A29 gaat door op dinsdagavond. Het Hitteprotocol is van kracht en we verzoeken de afdelingen de ophaalschema´s zo aan te passen dat er zo laat mogelijk, bijvoorbeeld twee uur later, kan worden ingekorfd op dinsdagavond en de ophaal routes uit te voeren met optimaal geventileerd materieel. Vanaf woensdag kunnen we dan verantwoord de reis aanvangen naar de losplaatsen.

3.       De losplaatsen van de Sector Marathonvlucht A29 zullen indien nodig worden aangepast met het oog op de bosbranden in Frankrijk. Bericht daarover volgt tijdig en het uitgangspunt bij een eventuele verandering van losplaats is een vergelijkbare afstand en middaglossing op vrijdag.

4.       Nationaal Issoudun E29 kan worden ingekorfd zoals gepland op donderdagavond. Of ook hier het Hitteprotocol van toepassing is zal later in de week worden besloten.

We krijgen steeds vaker te maken met hoge temperaturen in het vliegseizoen. We zullen flexibel moeten omgaan met deze nieuwe realiteit. Het NPO Bestuur maakt een afweging waarbij inkorven, de reis naar de losplaats, de vlucht zelf en vervoer technische aspecten worden meegenomen in de besluitvorming. We wensen iedereen veel succes. Het NPO Bestuur

Advertentie

Reacties zijn gesloten.